Farkındalığı Daha Yüksek bir Yaşam için Günlük Alışkanlıklar

  • 04.04.2019 / 13:45
  • 231

Düğün tarihini aldıysanız, önünüzde size stres yaratabilecek birçok konu olacaktır. Yapmanız gereken çok iş olabilir ancak bu döneme en başından itibaren olumlu bir rutin yakalayarak başlamanız önemlidir. İşe giderken beklenmedik bir trafik ya da pazartesi sendromunu gibi gündelik streslerin etkisinden kaçamayabiliriz ama bu küçük aksaklıklarla başa çıkma şeklimizi kontrol edebiliriz. Hayatımızdaki negatiflerin ağırlığını pozitif olanlarına ağır basmasına izin vermek kolaydır ve bu da bize hayattaki basit şeyleri takdir etmeyi ya da bu basit şeylerden keyif almayı çabucak unutturur.

Öncelik listenizde kişisel bakımınızı daha üst düzeye çıkarın ve anı yaşamak için pratik yapın; bu, yaşam kalitenizi büyük ölçüde artıracaktır. Minnettar olmak için duraklayın. Size neyin keyif verdiğini kabul edin. 

çiçek gördüğünüzde durun ve ciddiyetle koklayın, mutluluk verecektir

Çiçek gördüğünüzde durun ve gülleri ciddiyetle koklayın veya en azından telefonunuzda onları görebilecek kadar uzun süre arayın. Küçük ve güzel alışkanlıklarla yaşamak gerçekten bir sanattır ve buna biraz da olsa zaman ayırmanızı tavsiye ederiz. 

Herkesin yapabileceği küçük şeylerle yaşamınızdaki mutluluk ve farkındalık rutininizi başlatın. Düğün sürecinde arada dingin farkındalıklar yaşayabiliyor olmanız, stres kaynaklarının küçülmesini sağlayacaktır.

diyafram nefesi düğün sürecinde stresi azaltmak için uygulayabileceğiniz basit bir yöntemdir

Diyafram Nefesi

Stresli veya bunalmış hissettiğinizde, dikkatli ve rahat bir duruma dönmenin en iyi yolu, diyafram nefesi uygulamaktır. Omuzlarınızı gevşetin ve alt ciğerlere solunmaya odaklanın, böylece karnınızı genişletin. Nefes verin ve tüm havalar çıktıkça karnınız omurgaya doğru hareket etmelidir. Bu tip solunum her an ve her yerde endişeyi azaltmada gerçekten güçlüdür.

Yürüme

Son zamanlarda yapılan araştırmalarda, ortalama bir insanın günlerinin sadece yüzde beşini dışarıda geçirdiğini ortaya çıkardı. Neden sabah kahvenizi içtikten sonra yoldan aşağıya ya da parkta biraz gezintiye çıkıp neler görüp, ne kokular ya da tatlar alabileceğinizi düşünmek için biraz zaman ayırmıyorsunuz ki. Doğa ile olan günlük bağlantı daha dikkatli hissetmenize yardımcı olacaktır ve aynı zamanda ekstra D vitaminden de yararlanacaksınız.

gelin adayları stres yaratan konulardan ara sıra kaçınabilmeli

Yemeğinizi Telefonunuz Olmadan Yiyin

Kaçınız öğle yemeğini kapıp aynı anda sosyal medyada dolaşacaksınız? Sonunda akılsızca yemek yemeye başlıyorsunuz ve genellikle doymuş olduğunuzu söylemek için vücudunuzdan işaretleri duymayı unutuyorsunuz. Kesintisiz yemek yerine, gerçekten ne yediğinize odaklanarak zevkle yiyeceğiniz yemekler, nefis besinlerin tadını çıkarmanıza ve yaşantınızı takdir etmenize yardımcı olacak.

Şükran Günlüğü

Çalışmalar, günlük bir takdir günlüğü yazarak mutluluğunuzu yüzde 10 artırabileceğinizi gösteriyor. Yapmadığınız şey yerine, yaşamınızdakileri düşünerek pratik yapmanın ve bu nedenle hayattaki küçük şeyleri takdir etmenin harika bir yoludur. Günlük notları saklayabileceğiniz dijital aplikasyonlar akıllı telefonlarınızda bile mevcutlar.

Mutluluk Çalışması

Meditasyon daha dikkatli hissetmek için açık bir ipucudur. Modern yaşam baskıları ve sosyal medya 'mükemmelliği' hepimizin mutluluğunu tehlikeye atmaya başladı; duygularımızı bunalmış ve endişeli olarak bıraktı. Biraz daha kendi iç sesimizi dinlemeye ve bu sayede huzurumuza tekrar kavuşmaya ihtiyacımız var. Gündelik rutininize en az 15 dakikalık kendini dinleyerek, hayatınızdaki olumlu giden konulara odaklanmanızın çok faydasını göreceksiniz.



EN SON HABERLER İÇİN ABONE OLUN!

Bizi Takip Edin